SmykoMultiSensoryka

Smyko-Multisensoryka® to zajęcia wspierające rozwój niemowląt i małych dzieci w oparciu o metodę integracji sensorycznej. Są zajęciami o charakterze:

  • Rozwojowym– wspierają całościowy rozwój dziecka (integrację sensoryczną).
  • Profilaktycznym– zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych – związanych z tzw. deprywacją sensoryczną (czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców potrzebnych do prawidłowego rozwoju).
  • Przesiewowym– obserwując zachowanie dziecka na zajęciach, można wstępnie określić profil sensoryczny dziecka nadmiernie poszukującego lub konsekwentnie unikającego pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.
  • Edukacyjnym– rodzice i opiekunowie dowiadują się w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.

Podczas zajęć Smyko-Multisensoryka®:

  • Twoje dziecko będzie doświadczało różnorodnych bodźców zmysłowych co odpowiednio i całościowo stymuluje jego rozwój.
  • Ty oraz Twój maluch będziecie świetnie się bawić.
  • Będziesz mieć okazję obserwować swoje dziecko podczas niecodziennych zabaw i aktywności.
  • Zainspirujesz się do kreatywnych zabaw domowych.
  • Twoja pociecha będzie spędzać czas wśród swoich rówieśników.
  • Miło spędzisz czas wśród innych rodziców i maluchów.

Na zajęciach jest mnóstwo: słuchania i śpiewania, masowania i dotykania różnorodnych faktur, ściskania i zgniatania, malowania i paćkania się, obserwowania i doświadczania, smakowania i wąchania, ruszania się i huśtania/bujania, nieskrępowanego, wielozmysłowego poznawania świata.

Grupa od 6 m-ca (dzieci siedzące): wtorek, godz. 12.15, grupa dzieci od 12 m-ca (dzieci chodzące): wtorek, godz. 10.45

Zajęcia prowadzi Marta Kaczmarek, diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej.

Gimnastyka dla Smyka

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku 2-3 lata.

Są to zajęcia ruchowe z elementami Integracji sensorycznej, terapii bilateralnej oraz ruchu rozwijającego wg. Weroniki Sherborne. Poprzez zabawy ruchowe wspierany jest harmonijny rozwój dziecka na różnych płaszczyznach.

Zapraszamy we wtorki, godz. 10.00. Zajęcia prowadzi Marta Kaczmarek, terapeuta Integracji Sensorycznej.

Gordonki

Zajęcia umuzykalniające dla dzieci w wieku 0-3 lata prowadzone w oparciu o teorię uczenia się muzyki prof. Eliasa E. Gordona Istotą zajęć jest stymulowanie rozwoju muzycznego dziecka, co odbywa się głównie za pomocą śpiewu. Podczas zajęć dzieci uczą się rozumieć i tworzyć muzykę, improwizować za pomocą swojego własnego, unikalnego instrumentu, jakim jest głos. Udział w „Gordonkach” powoduje nabranie umiejętności harmonijnego, rytmicznego poruszania się i wyczuwania rytmu. Na zajęciach rozwija się wrażliwość słuchowa maluchów, kształtowany jest ich głos, doskonalone są umiejętności śpiewania, a dzięki zabawie w grupie i wsparciu opiekunów dzieci uczą się współdziałania z innymi, naśladowania i wywoływania reakcji ruchowych. Zajęcia gordonowskie cieszą się wielkim uznaniem rodziców, ponieważ dzieci, które od pierwszych miesięcy życia miały kontakt z muzyką, harmonijnie się rozwijają, wyprzedzają rówieśników w reakcji na bodźce zewnętrzne i mają pełniejszy kontakt ze światem, a sam kontakt z muzyką jest dla maluchów przyjemnością i źródłem satysfakcji.

Na „Gordonki” na Ursynowie zapraszamy do Shodana w poniedziałki. Grupa od 6 m-ca (dzieci siedzące): poniedziałek, godz. 12.00, grupa dzieci od 12 m-ca (dzieci chodzące): poniedziałek, godz. 11.00

MatSensorki

Jeżeli zastanawiacie się, czy wprowadzanie tak małym dzieciom pojęć matematycznych to nie przesada, to uspokajamy: nie będziemy uczyć znaków graficznych cyfr ani działań matematycznych. Wprowadzimy dzieci w świat matematyki tak samo jak w świat słowa. Skoro mówimy do dziecka nim jest ono w stanie coś zrozumieć i powtórzyć po to, bo naukę mowy jak najwcześniej zainicjować, to dlaczego nie zrobić tak z matematyką?

Będziemy się z dziećmi BAWIĆ - sortować przedmioty pod względem ciężaru, wielkości, koloru i kształtu, czyli pracować na wzorach, szeregować i grupować to, co pełne, puste, kolejne, pasujące, niepasujące, mniejsze, większe, czyli poznawać cechy matematyczne, ćwiczyć orientację w przestrzeni sprawdzając co jest pod, co nad, a co obok. Oprócz tego celem zajęć jet budowanie pierwszych relacji z osobami innymi niż domownicy, poznawanie świata z poziomu zmysłów, usprawnianie małej motoryki, rozwijanie wyczucia rytmu, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz kształtowanie świadomości własnego ciała.

Grupa 2-3 lata, środy i piątki, godz. 11.15-12.00

Zaraz przedszkole

Zajęcia adaptacyjne przeznaczone dla dzieci w wieku 2-3 lata. Maluchy mogą uczestniczyć w nich wraz z opiekunem. Celem zajęć jest zmniejszenie u dziecka stresu związanego z pójściem do przedszkola. Bawiąc się, wykonując wspólne zadania, spożywając posiłki w gronie rówieśników dzieci przygotowują się do przebywania w grupie, poznają zasady obowiązujące w przedszkolu, uczą samodzielności i podejmowania prostych decyzji.

Każde zajęcia mają charakter zabawowy. W zależności od tematyki, pory roku, składu grupy, pogody itp., zawierają takie elementy jak: rytmika, śpiew, plastyka, prace ręczne, edukacja, wspólna zabawa. Dzieci jedzą razem drugie śniadanie.

Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu.

Grupa 2-3 lata, środa i piątek, godz. 9.30-11.00